مار تروریسم در آستین اروپا

مار تروریسم در آستین اروپا

تهران - ایرنا - مقامات کشورهای اروپایی با وجود مخالفت های ظاهری با تروریسم، در عمل با حمایت از گروههایی مانند منافقین مار تروریسم را در آستین پرورش می دهند که زیان این سیاست یک بام و دو هوا در نهایت متوجه امنیت اروپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، پاریس هفته گذشته بار دیگر به روال سالهای گذشته میزبان نشست گروهک منافقین با حضور 'شرکت کنندگان اجاره ای' از میان آوارگان در اروپا بود. در نشست امسال سازمان منافقین با عنوان منافقانه 'ایران آزاد' ، سیاستمدارانی از آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی نیز حضور داشتند. نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و رودی جولیانی مشاور حقوقی دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک از جمله حاضران در این نشست بودند. 
گروهک نفاق با اجاره شرکت کنندگان تلاش می کند با کارزار تبلیغاتی بر پایه 'فیک نیوز' (خبرهای ساختگی و جعلی ) خود را دارای پایگاه مردمی نشان دهد و با خرج پول و نفوذ در لابی های واشنگتن با پیشبرد سیاست های ضد ملی خود پازل خیانت های خود را تکمیل کند. این در حالی است که هر کسی با کمترین آشنایی با مسائل ایران می داند این گروه تروریستی کوچکترین پایگاهی در میان مردم ایران ندارد و مردم خواستار محاکمه سران این گروهک به جرم جنایات و خیانت های آنان هستند. 
در این میان کشورهای اروپایی و مقامات اروپایی با خارج کردن نام منافقین از فهرست های تروریستی از یک سو و مماشات و میزبانی از گردهمایی های فرمایشی آنها از سوی دیگر ، سیاست یک بام و دو هوای خطرناکی در مقوله تروریسم در پیش گرفته اند. بنابر اسناد متقن و غیرقابل خدشه که موسسات و مجامع غربی هم بر روی آن صحه گذاشته‌اند، گروهک تروریستی منافقین حدود 17 هزار ایرانی بیگناه را به شهادت رسانده است و حتی اعضای این گروهک به ترور مقام ها و مسئولان سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام کرده اند. 
به گفته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه با احضار سفیر فرانسه در تهران ، حمایت این کشور از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: در این احضار ، به سفیر فرانسه تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند- اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.
قاسمی افزود: در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد.
همچنین یک منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه فرانسه با تایید احضار سفیر این کشور در تهران از سوی وزارت خارجه ایران در اعتراض به برگزاری نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در «ویل‌پنت» پاریس گفت که همانطور که سفیر فرانسه در تهران نیز تاکید کرده، پاریس از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق پشتیبانی‌ نمی‌کند. این منبع آگاه تاکید کرد بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هیچ مقام فرانسوی در این نشست شرکت نکرد اما در عین حال گفت به دلیل خروج نام این سازمان از شمار سازمان های تروریستی، این سازمان می‌تواند نشست‌ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی، برگزار کند.
در پی برگزاری نشست منافقین در روز شنبه 30 ژوئن (نهم تیر ماه) ، یک زوج ایرانی دارای تابعیت بلژیک به ظن تلاش برای بمب گذاری در این نشست از سوی پلیس بلژیک بازداشت شدند. همچنین یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش نیز به همین اتهام در آلمان بازداشت شده و سه نفر دیگر هم با اتهام مشابه از سوی پلیس فرانسه دستگیر شده‌اند. با مشخص شدن اینکه افراد بازداشت شده از اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده اند ، بار دیگر جنبه دیگری از طراحی و صحنه آرایی منافقین برای ضربه زدن به منافع کشور آشکار شد که در این میان همراهی برخی کشورهای اروپایی با این سناریو ، بیش از پیش صداقت اروپایی ها در مبارزه با تروریسم را زیر سوال برد. 
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار سفیر فرانسه و کاردار آلمان ، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و با تأکید بر مصونیت دیپلمات ها بر اساس کنوانسیون وین، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دیپلمات جمهوری اسلامی ایران شد. عراقچی این اقدام را سناریو و توطئه ای برای تخریب روابط ایران و اروپا دانست که همزمان با سفر روحانی به اروپا و در آستانه اجلاس وزرای خارجه ایران و کشورهای 1+4 صورت می گیرد و هدف آن را تحت الشعاع قرار دادن اجلاس مزبور در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
عراقچی با اشاره به سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی، تأکید کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود نقش گروهک منافقین در طراحی این نمایش مضحک روشن است، کما اینکه مواد انفجاری نزد دو نفر از اعضای دستگیر شده این گروهک کشف شده است. 
آنچه در این میان اهمیت دوچندانی دارد ، نگاه سیاسی غرب به مقوله تروریسم و تلاش برای بهره برداری سیاسی از گروههای تروریستی است که زیان این رویکرد دوگانه و سیاست یک بام و دو هوا منافع و امنیت اروپا را به خطر خواهد انداخت. 
در هنگام وقوع رویدادهای تروریستی در خاک اروپا و آمریکا مقامات این کشورها مدعی می شوند که خواستار شکست دادن تروریسم هستند اما در عمل با حمایت و مماشات با گروههایی مانند منافقین با سابقه جنایات تروریستی ، پوچ بودن این ادعاها را نشان می دهند. به عنوان مثال حمله تروریستی آبان ماه گذشته در نیویورک که 8 کشته بر جا گذاشت با موج واکنش رهبران سیاسی اروپایی رو به رو شد و دونالد توسک رئیس شورای اروپا و همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ، ترزا می نخست وزیر انگلیس ، وزیران امور خارجه آلمان و اتریش و سران یا وزیران امور خارجه شمار دیگری از کشورها در پیام هایی حمله نیویورک را محکوم و با آمریکا اعلام همبستگی کردند. 
قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در آن هنگام تصریح کرد: به اعتقاد ما ریشه پدیده شوم، غیرانسانی و بی رحم تروریسم، سیاست و رویکردی است که در مقاطعی، آمریکا و متحدان آنها در منطقه خاورمیانه برای ایجاد، پرورش، حمایت و استفاده ابزاری از این گروه ها در پیش گرفتند و این گروه ها را وسیله ای برای تحقق اهداف و منافع خود در بی ثبات ساختن کشورها قرار داده اند و تنها راه ریشه کنی آنها نیز برخوردی جدی توام با صداقت و شفافیت همه کشورهاست.‌
نظام سیاسی و رسانه ای غرب در اقدامی هماهنگ و با کار تبلیغاتی گسترده، تروریسم را با «افراط گرایی اسلامی» مرتبط و مترادف کرده و هر گونه خشونت بومی ناشی از نابرابری ها و مشکلات اقتصادی و نابرابری های اقتصادی در کشورهای غربی را از دایره تعریف تروریسم خارج می کنند و همچنین درباره گروههای تروریستی خارجی نیز بر اساس منافع و ملاحضات سیاسی خود رفتار می کنند که مماشات با گروهک تروریستی منافقین یکی از نمونه های آن است که دود این سیاست یک بام و دو هوا در نهایت به چشم اروپا خواهد رفت. 
اروپام**1078**1908

انتهای پیام /* 
منبع:خبرگزاری ایرنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 تير 1397برچسب:, | 11:33 | نویسنده : جوادصادقی چیگانی |